fredag 23 september 2016

Vecka 38

Hej alla läsare.

Då har ännu en vecka rusat förbi och vi har haft en riktigt bra vecka i blåvalarna. Veckan har gått så snabbt att jag glömt bort att ta några bilder från veckan som gått. Därför får jag försöka berätta istället vad vi gjort.

I matematiken har vi jobbat med multiplikation, både med uppställning och med talsorter.  I svenskan har vi arbetat med en berättelse om Samurajens döttrar och eleverna har fått skriva egna slut på berättelse eftersom slutet lämnas öppet och man inte vet vad som riktigt kommer att hända.
I SO har vi jobbat med Gustav Vasa och inom slöjden har vi jobbat med bokstöd och garngraffiti.

Eftersom vi lärare hade planeringsdag i måndags har denna vecka varit lite kortare men vi har hunnit med mycket ändå. Nu blickar vi framemot en ny vecka och fortsätter veckorna gå såhär snabbt så har vi snart ett höstlov som väntar på oss.

Nu ska i alla fall jag vila upp mig så att jag känner mig utvilad och taggad för en ny vecka i blåvalarna :)


Trevlig helg allesammans!

Mathias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar